dinsdag 8 september 2015

Embrace4life

Wakker worden!
Verschrikkelijk, verschrikkelijk, verschrikkelijk, was de eerste gedachte bij het zien van de foto van het jongetje op strand. Verdronken! Iedereen weet waar het over gaat, toch? Het is breed uitgemeten in het nieuws en op internet. Overal dit verschrikkelijke beeld. Ik krijg nog een brok in mijn keel als ik er aan denk.

Het doet me deugd om te zien dat dit beeld veel mensen heeft wakker geschud en dat er aan allerlei kanten actie ondernomen wordt. En ook de politiek dit onderwerp als prioriteit heeft aangevinkt. Aan de andere kant ook in en in triest, dat het nu pas mensen heeft wakker geschud. Maar zoals vaker het geval is, moet er eerst iets ergs gebeuren, voordat er actie ondernomen wordt.

Overleven
Vluchtelingen overal. Al weken wordt er over gesproken. Vluchtelingen in Italië en Griekenland. 'Ga er niet op vakantie mensen, want het barst er van de vluchtelingen', werd er gezegd. Nu ben ik zelf in Kos geweest begin juni. En amper een vluchteling gezien! Denk je echt dat vluchtelingen tussen de toeristen gaan zitten in de brandende zon, die zuipen, vreten en feesten!! Natuurlijk niet, zij zoeken naar onderdak, een veilige plaats voor hun kinderen en zichzelf. Een plek waar voedsel en water is. Alles om te overleven! Dit is GEEN keuze, het is een MUST!
 
Wanneer je in een land woont waar je je leven niet veilig bent, waar de kans bestaat dat je kinderen het niet overleven of je kinderen moeten op groeien zonder ouders, dan doe je wat nodig is of je nou wil of niet. Willen of niet is denk ik niet een goede benaming. Je doet gewoon, je hebt GEEN keus!

Ik wil helpen!  
Sinds ik moeder ben geworden, snap ik dit. Vandaar ook de brok bij het zien van het jongetje op het strand en de dagelijkse hersenspinsels op welke manier ik hulp kan geven aan de vluchtelingen. 
Het liefste roei ik zelf de zee op en help ik ze één voor één veilig over, of bied ik onderdak aan. Echter woon ik nu voor een aantal maanden op een camping met net genoeg plek voor ons drieën.  

De geboorte van Embrace4life
Toch ben ik met een idee gekomen en wel Embrace4life. Een Embrace4life armbandje is er al vanaf € 4,50 per stuk en de helft van de opbrengst stort ik op giro 6868. De andere helft is voor de materialen die ik gebruik. Via de Facebookpagina van Embrace4life kunnen mensen bestellingen plaatsen, maar ook via deze blog kunnen bestellingen geplaatst worden. Levertijd al ca. 3 dagen zijn. 

Ik hoop zo van harte dat dit lukt. Nog nooit eerder heb ik een dergelijke actie op touw gezet, maar ik kon mijn gevoel niet langer negeren. Ik heb immers wel een keuze!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten